Contouren nieuwe coalitie Sluis steeds duidelijker: Sluis Lokaal, VVD en PvdA lijken het te gaan doen

11 mei 2022

SLUIS – De contouren van het nieuwe college van burgemeester en wethouders in Sluis zijn steeds duidelijker. De drie winnaars van de gemeenteraadsverkiezingen lijken de komende jaren de dienst te gaan uitmaken: Sluis Lokaal, VVD en PvdA. Het CDA zal buiten de boot vallen.

Sluis Lokaal deed voor het eerst mee aan de verkiezingen. De partij komt voort uit Onafhankelijk West, Dorpsbelangen & Toerisme (D&T) en de voormalige fractieleden van Nieuw Gemeentebelang. Sluis Lokaal was half maart de grote winnaar met vier zetels. Ook bij de VVD kon de champagne ontkurkt worden. De liberalen stegen van drie naar vier zetels. De PvdA, in de vorige periode nog oppositiepartij, ging van twee naar drie en liet direct weten wel oren te hebben naar coalitiedeelname. Dat herhaalde PvdA’er Robert Evers woensdagavond tijdens de installatie van de gemeenteraad.

De drie partijen zijn dagelijks met elkaar in gesprek. ,,Die gesprekken verlopen goed. Er zijn weinig pijnpunten”, aldus Arnold Scheppers van Sluis Lokaal.