Door op 18 september 2016

‘Blunder’ dat camping Nieuwvliet nog niet kan uitbreiden

Dat camping International in Nieuwvliet nog niet kan uitbreiden, is volgens de PvdA een ‘blunder van formaat.’

PvdA-er Jan Schaalje kon er in de commissievergadering woensdag niet over uit dat de gemeente Sluis het bestemmingsplan voor uitbreiding van de camping niet tijdig heeft ‘gerepareerd’, waardoor de Raad van State het ongeldig heeft verklaard. “Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk”, wilde ook Marianne Carels (D&T) weten. De camping wil al jaren uitbreiden.

Nadat de gemeente Sluis daar toestemming voor gaf, werd er door omwonenden bezwaar ingediend. Een aantal zaken moest verduidelijkt en aangevuld worden, waar de gemeente een half jaar de tijd voor had. Dat gebeurde niet. “Ik begrijp de ontsteltenis”, reageerde wethouder Peter Ploegaert. “Het is een complexe zaak. We zitten er nu kort op om alles te regelen.”

Eind deze maand wordt het voorstel om de wijzigingen door te voeren alsnog voorgelegd aan de gemeenteraad, met de intentie om een nieuw plan vast te stellen. Wie de vervolgkosten van een nieuw bestemmingsplan betaalt, is nog niet duidelijk. Normaliter zijn die voor de ondernemer, maar dat is in dit geval niet reëel, vonden veel partijen.